Søg
Close this search box.
Søg
Close this search box.
Mental Health Awareness Month, behavioral health care. Post COVID-19 pandemic mental health

Et par tips til at få et bedre helbred

Danskere går op i sit helbred, men omkring 70-80 procent af alle nytårsforset, er allerede slået fejl i februar. Et almindeligt nytårsforsæt er nemlig mere sundhed eller fokus på et bedre helbred. Her er nogle gode råd på hvad du kan fokusere på, for at stadig få succes med dit nytårsforsæt, som handler om mere sundhed eller et bedre helbred. 

Hold sundhed simpelt

For dem, der ønsker at opnå en mere varig helbredsforbedring, er det vigtigt ikke at overvælde sig selv, det er bedre hvis i stedet for urealistiske mål, deler slutmålet op i små enklere delmål, som i sig selv skaber en sundere livsstil.
Giv dine små delmål tid, mindst to måneder, for det tager gennemsnitligt ca. 2 måneder at skabe en varig vane. 

Acceptere to skridt frem og et skridt tilbage

Det er okay at tage to skridt frem, for at siden tage et skridt tilbage, du opnår stadig forandring. Om er år så har du måske opnået både flere små delmål og et stort mål. 

Sunde vaner for et bedre helbred

Mere grønt

Alle ved at grøntsager er proppet med livsvigtige vitaminer og mineraler. Grønne grøntsager har det højeste ernæringsmæssige spektrum, så sørg for at få en god dosis af grønt hver dag.

Spis mere fuldkorn

Fuldkornsris, rugbrød, quinoa og nødder og så videre. Fuldkornsfibre, der er stærkt forbundet med positive helbredseffekter. Begræns gluten og prøv at fjerne det hvide sukker, mel, ris og pasta.

Faste en gang imellem 

Udforsk, hvordan det er at springe morgenmad eller aftensmad over. Forskning viser, at periodisk faste, kan være gavnligt. 

LÆS MERE: “Sundere krop og hverdag med disse råd

Bevæg din krop

Bevæg dig gerne to, tre gange om ugen, i form af gåture, yoga, styrketræning eller løbning. Motion er en naturlig detox for kroppen og virker blandt andet på at mindske stress, depression og angst.

Slap af

Tag dig tid til at slappe af og oplade dine batterier, chill og gør ting som får dig til at slappe af, de er lige meget om du kan lede at “slå hovedet fra” til film, TikTok eller online magasiner. Det er bare vigtigt at du får slappet rigtigt af. 

En reaktion

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Du kan måske også lide

Sildebensborde

Skab Elegance med Sildebensborde i Dit Hjem Sildebensmønsteret er en tidløs klassiker, der har fundet

Sildebensborde

Skab Elegance med Sildebensborde i Dit Hjem Sildebensmønsteret er en tidløs klassiker, der har fundet